• BZP TIME: Байгууллагын соёлын ад-хок хэлбэр

    Байгууллагын соёлын хамгийн уян хатан, хүнд сурталд үл баригдсан энэхүү хэлбэрийн сул ба давуу тал, яагаад соёлын ийм хэлбэр компанийг гайхалтай амжилтанд хүргэж чадах тухай ярилцлаа...

    Цааш нь унших
  • Гай Кавасакигийн Enchantment

    Хэрхэн хүмүүст таалагдах, итгэлийг нь хүлээх, өөрийн бизнесийн бүтээгдэхүүн үйлчилгээг хүмүүст амжилттай хүргэж сэтгэлийг нь татах тухай зөвлөмжүүдээ "сэтгэл татам" хэлбэрээр бичсэн нь уг номноос уйдах завдал төрүүлэхгүй аж....

    Цааш нь унших
  • SOCIAL MEDIA FRIDAY

    Уламжлал болон зохион байгуулагдах “SOCIAL MEDIA FRIDAY” уулзалт, арга хэмжээний энэ удаагийн сэдэв: “БИЗНЕСИЙН БАЙГУУЛЛАГУУД СОШИАЛ МЕДИАД ХЭРХЭН АМЖИЛТТАЙ БАЙРШИХ ВЭ?” ...

    Цааш нь унших

Tuesday, September 09, 2014

Amazon компаний манлайллын 14 зарчим

Онлайн худалдааны гигант Амазон компани бизнесийн гайхалтай амжилтанд хүрэхэд манлайллын зарчмууд нь томоохон үүрэг гүйцэтгэсэн гэж хэлж болно. Менежер үү, жирийн ажилтан уу гэдгээс үл хамааран уг компанид ажиллаж байгаа хүн бүхэн Амазоны манлайлагч хэмээн тооцогддог. Амазоны манлайлагч бүр дараахь 14 зарчмыг өдөр тутмынхаа ажилд мөрдлөг болгодог аж.

Хэрэглэгчээр "өвчлөх"
Манлайлагчид хэрэглэгчээс эхлэж ажилладаг. Хэрэглэгчийн итгэлийг олж авах, итгэлийг нь алдахгүйн тулд эцэж цуцалтгүй ажиллана. Манлайлагчид өрсөлдөгчдөд анхаарлаа хандуулах хэдий ч хэрэглэгчээрээ бол бүр "өвчилсөн" байдаг.

Эзэн шиг байх 
Манлайлагчид бол эздүүд. Тэд хол сэтгэж, ойрын хугацаанд гарах үр дүнгийн төлөө урт хугацаанд гарах үнэ цэнийг золиослодоггүй. Тэд зөвхөн өөрийн багаар үл хязгаарлагдаж, компанийхаа өмнөөс ажилладаг. Тэд хэзээ ч "энэ миний ажил биш" гэж хэлдэггүй.

Зохион бүтээ бас энгийн болго 
Манлайлагчид өөрийн багаасаа инноваци, шинэ зүйлсийг шаарддаг төдийгүй аливааг энгийн болгох арга замуудыг олдог. Тэд гаднийг орчныг анхаардаг, хаанаас ч хамаагүй шинэ санааг хайж олдог, манайхнаас гараагүй санаа гээд хаячихдаггүй. Шинэ зүйлийг хийхдээ биднийг урт хугацаанд буруугаар ойлгож болно гэдгийг хүлээн зөвшөөрдөг.

Зөв байх, голдуу 
Манлайлагч нар голдуу зөв байдаг. Тэд бизнесийн өөрийн гэсэн хүчтэй санаа бодол төдийгүй зөн совинтой байдаг.

Хамгийн сайныг ажилд авч хөгжүүлдэг
Манлайлагчид ажилд авах, тушаал дэвшүүлэх бүртээ тавих шалгуураа илүү өндөр түвшинд өргөж байдаг. Тэд онцгой авьяасыг олж таньдаг төдийгүй тэднийг байгуулагын хэрэгцээтэй газарт нь шилжүүлэн ажиллахад бэлэн байдаг. Манлайлагчид ирээдүйн манлайлагчдыг хөгжүүлдэг ба бусдыг дасгалжуулах үүргээ ухамсарласан байдаг.

Хамгийн өндөр стандартыг шаардах
Хэдийгээр маш олон хүмүүс хэт өндөр гэж хардаг ч манлайлагчид хамгийн өндөр шаардлагуудыг эцэж цуцалтгүй тавьдаг. Манлайлагчид "хөндлөвч модыг" байнга дээшлүүлж өөрсдийг багийн илүү өндөр чанартай бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг хүргэхэд чиглүүлдэг. Манлайлагчид гологдлыг буцаагаад өнгөрөх бус асуудлыг шийдвэл шийдсэн шиг шийддэг.

Томоор сэтгэ
Жижиг сэтгэх нь амиа аргацаахад л хэрэг болдог. Манлайлагчид бодит үр дүнг хүрэхийг уриалан дуудсан зоригтой чиглэл, даалгавар өгдөг. Тэд өөрөөр бодож сэтгэж, хэрэглэгчдэд үйлчлэхийн төлөө "булангийн цаадхыг" ч хардаг.

Гүйцэтгэх сонирхол
Бизнест хурд чухал. Олон шийдвэр, үйлдлийг эргүүлж болдог бөгөөд маш их судалгаа хэрэггүй байдаг. Бид тооцоолсон эрсдэлийг хүлээх нь зөв гэж үздэг.

Арвич хямгач
Бид хэрэглэгчдэд огт хамаагүй зүйлд мөнгө үрэхгүйг хичээдэг. Арвич хямгач байх нь аливаа бүтээлийг хийх эх үүсвэр хангалттай байх нөхцөлийг бүрдүүлдэг. Маш олон хүнтэй байх, өндөр төсөв, тогтмол зардалтай байх нь давуу тал биш.

Өөрийгөө чангаар шүүмжилж чаддаг байх
Манлайлагчид өөрсдийгөө хэзээ ч алдаа гаргадаггүй гэж боддоггүй. Асуудал гарсан үед өөрт нь хэчнээн хүнд, эвгүй, ичмээр байсан ч асуудлыг, бодит мэдээллийг гаргаж тавьдаг. Манлайлагчид өөрсдийгөө болон багаа хамгийн шилдгүүдтэй л харьцуулж өрсөлддөг.

Бусдын итгэлийг олох
Манлайлагчид сэтгэлээсээ нээлттэй байж бусдын хэлэхийг бодитоор сонсдог бөгөөд өөрийн хамгийн хүчтэй итгэл үнэмшлээ ч даруухнаар эргэж харж чаддаг.

Гүн шумба
Манлайлагчид бүх түвшинд ажилладаг. Ажлын деталиудтай холбоотой байх төдийгүй тогтмол аудит хийдэг. Ямар ч ажил тэдний түвшнээс хэт доор ажил биш.

Ноён нуруутай байх. Санал нийлэхгүй байсан ч гарсан шийдвэрт өөрийгөө зориулах
Манлайлагчид аливаа шийдвэртэй санал нийлэхгүй байгаа бол уг шийдвэрийг яагаад дэмжихгүй байгааг өөрт нь хэчнээн эвгүй, хүнд байсан гэсэн илэрхийлдэг. Манлайлагчид өөрийн бодолтой төдийгүй тууштай зантай. Тэд эв эеэ бодохын тулд амархан бууж өгөөд байдаггүй. Харин нэгэнт эцсийн шийдвэр гарсан бол уг шийдвэрт өөрийгөө бүрэн зориулдаг.

Үр дүн гаргах
Манлайлагчид бизнесийнхээ гол ажлуудад фокуслаж чанартай, цаг хугацаанд нь гүйцэтгэдэг. Алдах үе байсан ч босоод л ирдэг төдийгүй хэзээ ч тайван алгуурладаггүй.

Monday, September 01, 2014

Жижиг бизнесүүд сошиал медиа ашиглахдаа гаргадаг 10 алдаа

1. Сошиал медиа буюу нийгмийн сүлжээгээр түгээж буй контент чинь асуулт асуусан, хэрэглэгчийн санал бодлыг мэдэхийг хүссэн, оролцоог нь сэдэлжүүлсэн бол тэдний бичилтэд хурдан хариу өгч байх хэрэгтэй. Юм асуучихаад дараа нь өөрөө таг болчих нь түгээмэл алдаа болдог.
2. Бизнесийн ертөнцөд нэр хүнд маш чухал. Сошиал медиа платформуудаар хийж буй пи-ар чинь танай компаний үнэн бодитой илэрхийлэл байх хэрэгтэй. Сошиал медиа дахь хувийн дансаа бизнесийн данснаас тусдаа байлга. Маш олон жижиг бизнес эрхлэгчид хэт хувийн чанартай контентыг бизнесдээ хольж алдаа гаргадаг.
3. Хувийн үзэл бодлоо өөртөө л хадгал. Олон хүмүүс өөрийн хувийн бухимдал, нийгмийн шинжтэй үзэл бодлоо хүргэхийг тулд бизнесийнхээ сошл медиа сувгийг ашиглачих гээд байдаг. Энэ нь олон хэрэглэгчийн дургүйг хүргэх, бизнесийнхээ талаар маш буруу сэтгэгдэл төрүүлэх шалтгаан болно.
4. Спам цацаж болохгүй. Хүмүүс спамаас залхсан, зүгээр л дургүйг нь хүргэдэг.
5. Ялгаатай платформуудыг хэрхэн үр дүнтэй хэрэглэхийг сурч ав. Сошиал медиа бүр өөр өөрийн онцлогуудтай, хоорондоо ялгаатай байдаг. Үүнийг ойлгож, юуг яаж хэрэглэвэл зорилгодоо илүү үр дүнтэй хүрэхийг өөрөө хэрэглэж мэдэж аваарай.
6. Харамсах хэрэггүй. Бодож байж ярь гэдэг. Тавьсан контент дээр чинь хүмүүс хэлэлцэж байхад нь устгачих нь байдлыг бүр дордуулдаг. Энэ нь хэт мэргэжлийн бус, чадваргүй, нууж хайцаалагчийн дүрх төрхийг харуулдаг.
7. Ажил хийвэл дуустал, давс хийвэл уустал. Нэгэнтэй л сошиал медиа дээр бизнесээ байршуулж байгаа бол ядаж профилиа бүрэн бөглөөд шинэчлээд байх хэрэгтэй. Дутуу сэглэчихсэн хуудас хэтэрхий сонирхогчийн маягийн дүр төрхийг хүмүүст хүргэдэг.
8. Хэрэглэгчийн суурь баазаа хадгал. Бизнесийнхээ сошл медиа хуудсандаа боломжийн дагагчидтай болчихсон хойноо зүгээр л хаячих тохиолдол элбэг. Энэ нь тэднийг аажим, аажмаар алдахад хүргэнэ.
9. Тогтвортой бай.  Сошиал медиа дээр брендээ зөв танигдахуйц байлгах, ялангуяа брендийн онцлог шинж чанаруудыг тогтвортойгоор харуулах нь чухал. Танай компаний лого, дүрс, өнгө, дуу зэрэг нь хэн болохыг нь илэрхийлдэг.
10. Хэмж, тэгээд сайжруул. Сошиал медиа дээр хэрэглэгчиддээ хэр хүрч буйгаа хэмжиж, үнэлж дүгнэж байх нь уг сувгийн боломжийг бүрэн дүүрэн ашиглахад маш чухал.

Source: BZP Consulting